Friday, January 21, 2011

Malam jumaat + Bulan mengambang

Shit. Malam ni memang true. Tengah-tengah aku belek PC member aku, aku terbuka satu laman web. Spookycorner.com. Baca punya baca punya baca, baru aku tersedar yang malam ni malam jumaat. Dah la time aku parking kereta tadi bulan baik punya mengambang.

Damn. Cerita hantu. Dah la minggu ni aku layan cerita hantu je kat wayang. Khurafat, Ngangkung(?), Season of the witch(bukan cerita hantu, tapi pasal lawan demon. haha) dan malam tadi aku layan cerita Paranormal Activity 2. Mood horror orang kata.

Okeh. Berbalik kepada laman web tadi, aku rasa cerita hantu terbaik datang dari salah seorang pengomen. Biar aku restory balik kat sini.

HI there… UTIM…hheheheh .. sure happens…. it happens to me…. i wasin science applied course.. my hostel is in C3 – meaning Cempaka campus in Uitm shah alam.. i think stress of exam.. i was restless..couldnt get to sleep… in C3 its like a long narrow dorm.so we have the bed against the wall facing the tall closet and by the window we would have our long study table…

at that nite.. around 3am.. i woke up..listen to a gurl voice that i cannot even recognize at all…i can hear flipping of papers.. but it was dark!!!..but still i can see because of the street lights in front of our dorm… i listen carefully at her voice.. right infront of my bed.. meaning she was sitting at my desk.. i was wondering.. who was it…suddenly she said…. ” susah lah soalan ni…saaaaapppeer blom tido ek??” followed by giggles…. it really freak me out… i got goosebumps all over…

i quickly covered my face with my blanket…i was shivering & sweating like hell..i can sense a figure in front of my face & breathing hardly in front of me..i couldnt dare to open my eyes & blanket. then i heard the chair …dragged from end to the other end.. i took a peep as it reach in front af my bed area..but i coulnt not see anything..( the street light was actually quite bright..it was our nite light)…

i didnt sleep untill morning…. the next morning i told one of my seniors.. then she revealed a story..my bed was double decker..on top..second end of the left room… the last bed..exactly against the wall ..the lower bed… a gurl student suicide becoz she was frustrated with her BF….she cut her wrist.. they realize when they smell blood & see pool of blood…no wonder my senior didnt allowed anyone to stay in that bed…

starting from that day.. i stayed at my mom’s where actually its near by itm… i was totally freakout… i cannot study i cannot concentrate.. i actually dismissed from applied science… then i continue in Uitm perak..the story continues… but not as bad as this…

just keep in faith in ur believing & God… everything would be alright….

Okeh. Siapa budak Uitm sila seram sekarang. Okeh. Tade la seram sangat. Tapi kalau tengah studi sorang-sorang tengah malam kat hostel, mau terus tutup buku ye dak?

Kalau ikut pengalaman aku, tade lagi la. Alhamdulillah. Dan aku amat harap aku takkan jumpa selama-selamanya. Siapa yang ajak aku mencari hantu kat rumah-rumah kosong kat Bukit Tunku dengan Highland Tower memang mengundang penapak dari aku.

Pengalaman aku paling teruk pon, member aku dan aku dalam perjalanan pulang ke bangi dari Shah Alam. Member aku tu la yang bawak kereta. Aku pulak duduk kat seat penumpang sebelah driver.

Time lalu hospital Serdang, tiba-tiba dia macam terkejut dan buat muka cuak. So, tanpa berlengah-lengah, aku pon join la cuak dia.

"Apehal woi?"

"Wei. Cuba ang tengok belakang, ada 'benda' "

Damn. Memang tak la aku nak pusing tengok belakang! Selow-selow aku tengok side mirror kereta aku. Memang la kalau ikut sudut pantulan, macam susah nak nampak seat belakang, tapi aku try jugak.

Nothing.

" Ada mende weh? Tade pape pon " celupar jugak mulut aku. Macam mintak ada 'benda' je kan.

Selepas 3,4 kilometer dari kawasan tu, member aku ni mula bukak mulut. Dia kata ada lembaga rambut panjang tengah duduk kat seat belakang betul-betul kat tengah. Tapi, lembaga tu tak menghadap kami, ia menghadap kebelakang. Tak nampak muka.

So, malam tu aku tidur rumah dia. Gampang betul. Memang tak berani la aku nak redah balik rumah aku sorang-sorang jalan kampung dia tu.

Cam sial. boleh pulak dengar bunyi ngupngap ngupngap member aku laga gigi time tidur. Baik aku tidur cepat. Chow

9 comments:

Shikin Ismail said...

hari2 aku jalan situ dol memalam ulang alik bangi-equine park. kau memang buat aku cuak. haish.

Mrs Nurul said...

masa aku belaja dulu tenang je..takde ghost2 ni hehe


Check it out Entri Paling Best !
# Keputusan Sekolah Berasrama Penuh Tingkatan 4, 2011#
# Suntik Tattoo Dalam Mata !! #
# Awek Pakai Magic Cup Kencing Berdiri ? #
# Lelaki Bodybuilder Bukan Pilihan Aweks. #
# Hari Thaipusam #

MOFASAD said...

PENGECUT TAKDE kote

me.. said...

ok..nsb bek bkn bdk uitm..
*sigh..dh tau tkut xpyh bce..uhu

HEROICzero said...

power sial baca citer hantu omputih. kalau aku x paam nye, feeling x dtg. keh3x

Wanturd™ said...

shikin: jangan kata kau duk equine. dekat umah aku kot. jom lepak!

jangan risau sangat. bawak laju2 dia tak sempat tumpang.

lampu: tak kena lagi, boleh la cakap. kah3.

mofasad: manusia dijadikan dengan perasan seriau tu. biasa la. kau kalau kena kacau, mau terkucil gak kan? heh

akoo: kau belajar mana? nanti aku check cite kat tempat kau. haha

heroic: well. aku da biasa baca blog kingoring, tu yg paham je cite hantu omputeh. kah3

RinG said...

ang ang ni jarir la ni

Patimah said...

uuiiiihhhhh
jom p bukit tungkuuuuuu!! hari tu aku naik siang tak scary pun eheheh

Patimah said...

uuiiiihhhhh
jom p bukit tungkuuuuuu!! hari tu aku naik siang tak scary pun eheheh