Monday, December 28, 2009

Rock Arghhh!!

Salam.

Sebagai pembuka selerakata la kan, gua nak story lu semua dow, kelmarin - sabtu, gua pergi ROCK THE WORLD 9 kat stadium bukit jalil gua cakap lu. Gua paham ar kalau lu semua nak cakap gua cam budak2 sekolah tgk RTW9 tuh, tapi gua da lame kempunan beb, dari 2005 gua nak pergi, ada aje yang kecoh tak kasi gua gerak sane. Kira aral melintang la beb.

Pagi sabtu tu, gua bangun awal. Kot. Gua rasa cam awal la. Gua tak ingat la plak pukul berapa.haha. Tapi kan, gua tak rancang pon nak pergi RTW9 tu, gua rancang nak lepak kat uia gombak je. Lepas gua mentekedarah kat Upten, gua teros gerak uia. Sampai pukul 2.30petang camtu la. Tiba2 dorang gegar gua kate nak gerak RTW9. Gua cam tengah2 ar. Ade cam excited. Ade cam rasa bazir duit gua je pergi. Ahhh. Gua ikut gerak hati gua je. Pergi.

Gua tanak cerita la kan apa jadi kat sana. Banyak sangat dow jadi. Contohnye, gua lompat2 cam beruk yang style atau pon hujan lebat akibatkan banjir kilat kat kasut gua atau pon pasal awek2 yang ngorat gua ke.haha. Tade hal. Apa yang gua nak cerita komen, pasal band2 yang perform. Gua rasa banyak sangat la bro. Gua tak larat layan. Eh. tapi lagi banyak lagi ok kan? aha. Gua pon dah pening. Mungkin la gua berpegang pada kualiti, bukannya kuantiti. Tu maksud gua kot.

Setelah penat gua mentelaah persembahan2 band2 yang ada, gua rasa yang paling buat hampir semua orang jadi gila, ialah Pop Shuvit. Lagu dorang memang into dengan jiwa gua dan rakan2. Gua mana la ade layan sangat lagu dorang kat mp3, tapi bila dorang perform, showmanship(betol ke aku eja) dorang cukup la buat kaki gua gerak sendiri dengan hebatnya.

Paling lama gua teringin nak tengok ialah band2 macam Disagree, Seven collar Tshirt. Aku teringin nak tengok camne dorang perform memandangkan gua jarang tak pernah nampak dorang kat gig kecil2an yang gua selalu pergi. Yang gua tak sempat nak tengok Bunkface. Itu lagi la gua tak pernah tengok. Suara live ok tak. Ke cam katak. Band2 lain tu gua selalu nampak da.

Geng gua beritahu kat gua, Rtw kali ni paling tak best la antara2 rtw-rtw yang die pernah pergi. Dia memang gila kentang la. Semua 9 Rtw dia pernah pergi.

Kesimpulannya, gua rasa gua nak tertidur time buat entry ni. Sekarang gua nak tidur selepas gua rapu ape tah. Chiowww. Yeyeaargghhh..

Band Small Dickie.
haha

4 comments:

RinG said...

aaah, stadium bukit jalil nk bakar kerusi je. hahahaha

Wanturd™ said...

lek ar amir.aku taw kau bakar sbb nnt tade da g sane. da tak masuk final lak katekan.haha

RinG said...

sori la xley jumpe pahang dalam liga super nnti. ustaz rom paling hepi kot nnti. haha

HEROICzero said...

haha cm sial korg neh, dari facebook sampai ke sini..

peh x ajak laaaa~!!