Tuesday, December 8, 2009

Buat kamu.



[ o ] Ya. Tak perlu paham jika malas berfikir apa maksudku.

[ o ] Oh. Aku sudah 'gerak atas/hidup'. Jadi. Hati aku kering. Ya. Tak perlu lagi takut untuk melepaskan sesuatu. Wahai kamu2 yang takut untuk bergerak. Hayun saja langkahmu. Pasti ia akan terus bergerak. Lepaskan sahaja beban hatimu. Biarkan dirimu ringan, tiada lagi sauh yang menongkah arus.

[ o ] Hei kamu2! Jangan takut. Ikan bukan seekor. Terputus satu,dua,tiga mata kail tidak bermakna kamu tidak akan mendapat ikan buat selama2nya. Tarik sahaja jorannya jika kamu rasa ada goyangnya. Bukan tidak perlu bersabar langsung ok. Cuma jangan terlalu bersabar sehingga ikan itu sudah tiada, baru kamu mahu mengeluh kenapa tidak kau tarik sahaja jorannya tadi.

[ o ] Ya. Kamu! Takut hanya buat kamu menjadi tidak berani. Tanggung risiko jika mahu itu. Jika tidak sanggup, berundur sahaja. Mudah sahaja. Jika kamu fahami apa yang kamu takuti, mungkin takut itu sebenarnya bukanlah sesuatu perkara yang patut kamu takuti dan takut itu hilang dengan sendiri. Tiada perasaan takut itu, berani datang dalam dirimu.

[ o ] Jangan cuba berceloteh pasal cinta jika tidak tahu apa ertinya. Aku bukanlah seorang pakar. Cuma aku tahu apa yang aku perlu tahu. Jangan cuba membunga2kan cinta jika kamu tidak sanggup untuk meluahkannya. Jangan nafikan cinta, jika kamu belum merasakan kewujudannya.
dunia ini kejam kan.
kenapa hanya sediakan kerusi melepak sebegini untuk berdua.bukan seorang... heh

*Sekarang aku dah nekad. Nekad dalam segala2 nya. Ya. Azam semester baru. Tapi bukan sebarang azam. Ini azam disertai dengan nekad dan telah dimulakan langkah2 awalnya..huahua
* ini pemikiran aku. cuba berfalsampah sedikit..hehe

6 comments:

HEROICzero said...

cakap pandai laa.. blah la wan..


*nampak mcm aku terase ke? hahahaha

Patimah said...

falsampah kau baguih
pengalaman ka?org py pengalamn?

Wanturd™ said...

heroic: nasihat ni aku ade niatkan utk ko skali..secara ramai2 la.utk aku gak.huahua

aku: dua2 ar..tambah pengalaman tgok cite skali..hehehe

nanad said...

ko mengajar org utk let go ke?? wahh bagus ko ni. berfalsafah.. bagus2. heee =))

Wanturd™ said...

ahh nad..ko x bace abes la nie..hehehe..
ade dua pengajaran actually. satu,let go. n satu lg, go for it..

HEROICzero said...

yg penting, move on.........


btol x safwan, wakakakakak~ =D