Sunday, March 15, 2009



"wei dol..sebatang weh..rokok aku da habis arr.."
"aahh kau..asek2 pow rokok aku..yahudi pon bankrup!!"
"alahhh..lek ahh..xmati pon kalau aku amek sebatang"
@
"weh2!! sepam2...haaa aku cop dlu k..yg laen g beratur belakang"
"amboi..beli malas!!"
"lek ah bro..sharing is caring"
yep..memang kalau hidup kat malaysia akan dengar dialog sebegini atau hampir2 sebegini atau lebih kurang sebegini jika anda berkawan dengan manusia2 perokok.pelik atau tidak,rokok atau pada zaman tok nenek dlu digelar candu,telah sebati dalam jiwa raga rakyat malaysia khusus nya..ada beberapa fakta dan auta yang telah aku perhatikan dan fikirkan sepanjang aku berkawan dengan perokok..mari kita tinjau....
  • 90% perokok terdiri daripada golongan kaya.ini fakta sebab dorang sanggup bakar duit untuk asap je..kaya la tu kan..10% yang aku kata xkaya tuh,yang kaki pow atau pon yang gulung kertas surat khabar lama utk dibuat rokok tanpa isi..janji asap beb!
  • merokok boleh merapatkan silaturahim..itu yang aku perhati kat asrama. dari xkenal,jadi kawan rapat sebab sebatang rokok je..dasyat2..
  • semua perokok tahu yang rokok itu merbahaya tapi still merokok..dorang ni kalau kutuk rempit "bodoh bwk motor laju2 macam bunuh diri' tapi sebenarnya dorang same je bodoh..opsss..hisap rokok pon macam bunuh diri jugak kan..
  • perokok ada gaya. haa..ini aku agak setuju sebab dalam iklan atau poster, perokok akan kelihatan dengan gaya yang macho..aih..sume tu propaganda "orang tuh"..
  • tapi perokok wanita akan perasan dorang bagus dan up to date sbb isap rokok..padahal orang pandang "bohsia mane la ni"...ops..agak kasar,tapi hampir sume laki yang aku knal akan komen camtu..
  • perokok suka simpan koleksi puntung berbotol2..ini fakta..n aku tataw ape fungsi hobi dorang ni..
  • perokok akan buta sebentar bila merokok..ini fakta..bukti : tgok gamba di atas..
  • perokok mempunyai keyakinan diri yang amat tinggi..sebagai bukti, perokok tidak malu2 untuk bercakap dengan mulut yang bau separa longkang secara dekat2 dengan rakan atau awek..mereka juga amat yakin untuk senyum dengan gigi yang kuning dan bertompok2 hitam..
  • perokok mempunyai kadar idea yang tinggi..ini amat dikagumi..walaupon racun di dalam rokok berkeupayaan membunuh sel otak,tapi mereka dicurahi dengan pelbagai idea semasa merokok ketika kerja..ini kata mereka..ok
  • perokok mampu untuk hidup tanpa makan selama 3 hari,tetapi tidak mampu untuk hidup tanpa rokok selama 3 hari..ini fakta untuk perokok tegar je..
  • juadah puasa perokok adalah segelas air dan 2 batang rokok..
  • rokok boleh menurunkan berat badan..itu kata mereka..aku xpaham yang ni..
  • kebanyakan perokok awet muda...(xsempat tua)

maybe itu je yang terlarat untuk aku simpulkan..so lu fikir la sendiri encik nabil !!

10 comments:

HEROICzero said...

neh encik nabil mane neh.. xphm2 lg ke, rokok tu membunuh?? adow.. jangan isap rokok.. nie semua nak kayakan yahudi jek!

+ merokok? x ada klas..
-bongok, memang la xde klas..
xkan la kelas merokok? adow
x phm aku..

Wanturd™ said...

itu tag line nabil raja lawak ler..huhu..

HEROICzero said...

oww pos anda mengelirukan saya..
anyway, thank you for smoking

iza zawani said...

tp kalo yg BUKAN perokok pon
gigi kuning tompok2 itam,
mata kuning2 air,
bibir gelap bak water color kaler itam,
mulut bau busuk smpai langau pon mati

mcm mne lak tuh..?
erk..???

Wanturd™ said...

itu kehendak tuhan..macam jerawat tumbuh jgak laaaa...

Zulfadli Zainal said...

mcm mana la kau bleh detect aku.
aiseh.
jgn bgtau bdak2 yang aku knal bro.
blog ni aku bg org yg boleh percaya ja dan org2 yg aku x knal.

Wanturd™ said...

kelakar

HEROICzero said...

ciptaan tuhan jgn dikeji... hahaha

silence musica said...

kehendak tuhan. yea yea. semuanya dah ditakdirkan. mcm kalau dia start merokok sbb dah tertulis? huhu. ok, abaikan. saja je menyibuk!.

HEROICzero said...

ape ko mencarot neh zati..