Tuesday, November 18, 2008



Malam yang begitu suam2 kuku ini kuat mempengaruhi pemikiran aku sekarang..

Aku tak tahu apa jadahnya tulisan aku malam ini..tapi aku tetap mahu menulis juga..caihh..

Inilah yang terjadi bila jiwa kita tertekan dan kita mahu menulis segala kekusutan yang kita garu2kan..tapi hati kecil ini masih pertimbang apa kesan penceritaan kita nanti..ada yang menerima..ada yang kata "ahh poyo pehal"...ada juga yang kata "tipu..jangan percaya apa dia cakap"..ada juga yang selamba berkata "emo sioottt".. tapi semua itu kata orang..kan?

haihh..aku pon kusut dengan apa aku nak tulis...heee

Hee....itulah senyuman,yang dapat mengubah banyak situasi..tak kira ikhlas ke tak..kan?

Pelbagai senyuman kita boleh lihat dengan mata kasar kita...tapi jiwa halus kita juga yang dapat memahami apa yang tersirat disebalik senyuman...

Kita banyak melihat senyuman yang terhasil dari hati yang riang..bila dah gelak2,tentu dah tersenyum2..senyum yang nampak gigi2 yang belum tentu putih,senyum yang sampai merah2 muka tahan perasaan,nak tutup2 gigi..itulah senyum gembira..

senyum yang ikhlas pulak,mungkin kalau perempuan yang kita tujukan senyum tu,dah tentu perasan punya minah tu..padahal kita senyum sekadar untuk menunjukkan kita bukannya sombong..kan?

Senyum tersipu2 ni pula banyak situasi..kadang2 sebab kita kena gosip,sampai merah2 pipi...kadang2 sebab kita terserempak atau ditegur oleh jejaka/gadis kita minati..ehem2..dan juga bila kita nak dapat duit raya..malu2 kunun padahal dihati minta kalau boleh dalam sampul tu biar lah not merah..kan?

Senyum tawar pula bila kita senyum untuk menyembunyikan perasaan sedih kita..atau senyum pada khabaran yang tak menggembirakan diri kita tapi menggembirakan pada penyampai khabaran itu..senyum yang biasa nya macam berat je hujung mulut tu nk angkat melebar2..ada persamaan atau berkaitan dengan senyuman tak ikhlas..yang ditujukan pada orang yang kita kurang gemari,atau orang yang kita nak perli sangat2..huh..ada juga yang nak menunjukkan bahawa kita ni penat..

hmm..papehal pon..senyuman2 yang aku kategorikan dengan sesuka hatiku ini adalah pandangan peribadi aku..itulah cara aku membaca reaksi hati seseorang pada sesuatu perkara..end~

5 comments:

snoopy said...

weh..dak kck tu comel arr..
sape dow?
bg kat ak

mat potpet said...

itu aku mase kecik arr..yg gamba senyum kat bawah tu gamba ko skang..comel kan..haha

snoopy said...

haha..bkn gmb ko ke yg bwh tu..wat2 x ngaku lak aihh..
bdn da same da.overall,sume nye same..

Mr. Shcomey™ said...

ape lakk..gamba tu yg same ngn ko..ko mcm sehati sejiwa je dgn objek tuhh..

RinG said...

bagi kt pkerja2 yg bermuka masam bace neh... bior depa senyum skeeeet..