Tuesday, November 18, 2008

PEDAS!! ko taw x PEDAS hah???


chaiisshh...hmm..malam ni aku patutnya tidur awal..tapi lepas aku mesej dengan dia,aku terus tidak boleh tidur..banyak sangat perkara yang berlegaaarr2 di kepala aku niii...

tiba2 otak aku terfikir untuk tulis apa yang aku suka...ya...apa yang aku suka.... mulakan lah safwan...

awak2 semua suka pedas tak?huhu...aku paling suka sekali makanan pedas..tak tahulah kenapa..agaknya sebab mak aku suka makan pedas,jadi aku terikut-ikut selera mak aku..


haissshh..tadi lepas aku tak boleh tidur,aku pon turun ke tingkat bawah..mak aku baru lepas memasak..SAMBAL SOTONG..pergh..kecur air liur aku bila aku terhidu masakan mak aku ni..

tapi mak aku masak untuk bekalan dia esok,so,nasinya tak ada lah..aku pon dengan selamba serta tanpa segan silu meratah sotong2 tu..bila aja lidah aku bersentuhan dengan sotong itu,apa lagi,dengan sepantas mungkin aku mencari air untuk diminum...BAPAK PEDAS DOL!! itu baru mak aku masak.belum ayah aku lagi..agaknya boleh tercabut kerongkong aku makan sambal dia...huishh..


hmm..mungkin ada di antara anda yang fikir "eleh..bukan pedas mane pon,aku boley makan lg pedas lah.." tapi, aku ni bukanlah nk angkat bakul sendiri,tapi aku boleh makan cili api tanpa nasi dan air pon..tapi.....ternyata sambal ini lagi pedas..aku pon tak faham kenapa boleh pedas sampai begitu sekali..


haishh..sekali pon aku suka makan pedas,tapi aku tak suka makan nasi putih dengan sambal nasi lemak..tak sedap bagi aku..aku lagi suka makan sambal belacan atau pon tempoyak..ya...tempoyak..memang dah jadi tradisi keluarga aku..tempoyak yang digaul dengan cili api..siapa yang fikir tempoyak ni tak sedap,baik fikir lagi sekali..huhu..sambal belacan pula..aku paling pantang kalau ada orang perah limau nipis ke dalam sambal belacan..rasanya dah tak ori..


haishh..memang kalau makan, tak pedas,tak lengkaplah..kalau aku makan nasi goreng,mee goreng,mmg kena ada cili potong..tomyam pula,kalau xpekat,xmerah,cair aja,memang tak sedap bagi aku..huhu


tapi..pedas ini memang sedap di mulut sahaja..tapi bukan diperut..kesan2 sampingan makan makanan pedas ini ialah pada usus..tidak dapat dipastikan sah di dalam perubatan atau tidak,tapi siapa yang mengamalkan makanan pedas akan menghadapi kemungkinan sembelit,buasir,dan sakit perut..jadi...berhati2 ok..

6 comments:

silence said...

hahaha. xleyh blah! sedap wohhhhhhh cili padi + bawang fresh makan dgn nasi beriyani + ayam tandoori. wahhhhh! gila lahhhhhhh.

niachrysalis said...

hi pakcik!!!

erk makan cili padi
damn
gila

RinG said...

paling last aku mkn pedas kat padang jawa.. pedas gla! lps mkn g smayang jumaat rase terbakar je prot aku.. pedih2.. tobat kejap xmkn pedas..

mat potpet said...

hehe...jgn tobat makan pedas, makan jekk..layannnn

snoopy said...

sotong??
kate x nk mkn sotong..ahahaha

mat potpet said...

ni nak balas dendam kat sotong ahh..hehe..