Monday, August 18, 2008

di kala bulan mengambang....

CUTI DAH BERMULA...adehh..cuti da start..tp aku tataw nk wat pe...ape lg..update je laa..haha..agak malas da skang..

hei2...aku mulakan cuti kali ni dgn chong wei masuk final tp kalah..dan kawan baik aku yg bernama shanaz da fly g us...

hurm..sume cdey je yg aku dapat time cuti start nie..badminton kalah..makna terkubur la harapan malaysia nk dapat pingat emas kali nie..pengat dapat la kot..tp tape..pingat perak pon chong wei dapat rm300 000..lbey kurang la nilai tu..blom campor olimpik kc lg..huiyo..kalo dlu aku maen btol2 badminton nie,aku da jd kaye skang woo.. haha. tp tape laa..aku redha je la chong wei kalah pon..die kre hebat la..rekod pemain badminton perseorangan malaysia setakat gangsa je..rashid sidek dpat dlu.. sebenarnye..aku agak terkejut dgn beberapa fakta hentam keromo kawan2 aku pasal olimpik nie..ade yg ckp malaysia da pnah menang pingat emas..itu komonwel la bai..olimpik mane pnah..ade plak mber aku tnye 'yg pegang bendera msia kali ni mase perbarisan pemain bola ke?'...adeh.. lg la cdey..malaysia xlayak pon g olimpik..sukan sea ade laaa...bila la agak nye malaysia nk menang emas nie? skang aku cube merungkai usaha2 yg kte patot bt utk dapat pingat emas nie..
1st. kite bagi atlet ni fasiliti yg btol..n open la sket trek2 utk org ramai..aku xpnah try, tp setahu aku,tade lg stadium2 utama kat msia nie nk bg org awam berolahraga.da sampai ble la asek nk kutip bakat kat skola je..ade manusia yg ble da umur dkat2 nk masuk 20,fizikal dia mantap berbanding mase die kat skola dulu..
2nd. sediakan masa depan kat atlet2 nie..so bakal2 atlet,tade la risau sgt..ade ke mak bpak yg berani sgt nk pertaruh mase dpan anak dorg kat sukan? kalo berjaya,lega la jgak..boley gak dapat dato'..tp kalo stakat suam2 kuku nie cmne? xkan lepas umur 30 dorg nk merempat je? plg kuat jd jurulatih atau penjaga stadium..aku da tgok sdri, atlet yg dulu gah dlm 100m, jd pjaga padang futsal je..ape cte cmtu? aiyooo..
3rd. letak sorg askar terlatih cm komando dlm tiap2 sukan..bkn utk jd atlet sukan..tp utk jd pegawai disiplin..yg malas2 berlatih tu,kc je komando tu torture ckup2..kc sedar sket..n yg plg pnting,sape yg dtg lambat, isap rokok, buang2 supplement(btol ke aku eja?) tu,dan ske inject2 tu, kc rembat jek..kalo disiplin tade,harapan la sgt nk menang emas..
4th. tukar pegawai2 atasan..taw la nape kan..
5th. naek kan ganjaran jd rm10juta kalo mng pingat emas.. xcukup menarik kot sejuta je kalo menang..kalo boley, kc la rumah sekali,kereta nissan latio 1.8 edaran tan chong motor, n bg pangkat dato' skali..
6th. malaysia jd tuan rumah la..senang..sume sukan boley layak..n boley la bwk masuk acara squasy,takraw,teng2, n acara2 yg malaysia konpem pingat..
so..aku ase..kalo kte buat sume ape yg aku cadang nie,,konpem la malaysia menang pingat emas olimpik, plg cekai pon satu pingat emas laa..haha..

sebagai akhir kate, aku nk ucap tahniah pada kak aiza dan suami nye yg baru kahwin jumaat lepas.n ucap tahniah sgt kat shanaz, yg telah berangkat ke usa utk mnyambung pelajaran di sane..semoga maju jaya n jgn lupe utk anta salam perantauan k..name aku jgn lupe tulis!! chow!

2 comments:

RinG said...

xpon sruh scolari jadi jurulatih badmintton malaysia.. kot2 bleh mng besar ke mcm CHELSEA!!! haha...

Wanturd™ said...

laaa..baek suh ferguson je..konpem jd juara..kalo chelsea,stakat mnang bsar je,tp ngn juara dorg kalah..kan amir?