Sunday, June 15, 2008

Kawan? ke LawaN?

kawan..yep..kawan la..xkan xtaw kot ape maksudnye..laki ke..pompuan ke..tetap kawan..tp nk taw dorg tu btol2 kawan ke atau lawan mmg ckup susah laa.. aku ni..da jumpe mcm2 jenis kawan n lawan da..(bakal jumpe mcm2 lg..) org kate kawan ni susah senang tetap bersame..tp yg byk nye,mmg susah senang jgak..tp senang tumpang kte n susah time die je la kte kne ade..time susah kte,mampos liat nk tolong..haihh..


aku tataw nape..tp kalo cte pasal "kawan" aku mmg cukup kecewa..byk sgt aku kne ngn mber sdri..ape nasib tah..2 tahun aku kat "ctu" aku mmg byk hadapi "mber2" yg tikam blakang neh..dpan ckp manis smpai semut pon mati,tp ble kat blakang,segala yg busuk2 klua..smpai kan aku sdri pon da tepengaruh cmtu..kutuk2 blakang..adeh..tp jujur ckp..diri aku ni suke je ckp direct..tp tataw la aku ske mngadu kat mber2 yg baik ngn aku..aku pon pelik..ape nk takot sgt kutuk dpan2 aku..bkn nye aku tataw pon dorg xske aku..ckp je laa..xkn la mampu nk ckp blakang2 jek! adoi makkk


masalah kawan yg paling sukar dijangka ialah bile hidup mereka menjadi dua..ade awek la sng ckp..ble da ade awek..terutama kalau duduk di satu kawasan..mmg susah la nk jumpe mber kte ni yg dlu nye time single,kte la jd port melepak..adeh..awek,awek jgak..tp mber jgn lupe laa..


ni satu kisah benar la yg terjadi kat aku..aku time panjat pagar,kaki aku tercucuk dengan penuh nikmat pada duri kawat tu..aku time tu kat atas pagar lg..so mcm aku tersekat kat atas pagar tembok tu laa..aku org last yg panjat bcoz dorg kate nk check line dlu..time dorg panjat mmg snang lenang la sbb aku yg pegang tempat dorg pijak utk panjat tu..ble time aku,mende tu goyang n xstabil..so mmg susah aku nk panjat..buntut aku berat pon ye jgak..aku igt ble aku tersekat kat atas tu..adelah "mber " yg nk tolong aku..rupe2 nye da lepak kat tepi blok sambil ketawa kan aku yg tersangkut kat atas tu..aku cabot sdri duri kawat tu n aku jalan sambil wat tataw balik asrama dgn kaki berdarah..mmg byk darah aku yg keluar sampaikan selipar jepon aku berdecup-decap berbunyi...


haiihh...mmg byk cte yg buruk berlaku sampaikan aku xlarat nk menaip sume yg terjadi...tp aku sgt bersyukur la aku still ade mber yg amat baik dan setia bersama2..clasmet aku kat SMart..kat mrsm lgkw..amirul,ago,shanaz,amir azman,adil,jarir,bob,fakhri n banyak lg yg aku xsempat nk tulis semuanye..terima kasih kerana sudi jd kawan aku..

4 comments:

azlishukri said...

kawan perlu dalam hidup, tetapi kekadang lawan pun perlu..

RinG said...

yo wan, ty a kerna xlupa tarok nam aku! fren foreva!

catch.some.rays said...

tak dinafikan kawan memang perlu tapi jangan terlalu pentingkan kawan..bukan tak boleh, kdg2 kte kena fikir diri sendiri dulu b4 fikir pasal org lain...

actually, saya jenis pentingkan kawan b4 diri saya sendiri..but end up, bukan semua kawan yang pentingkan saya..most of them, pentingkan diri..tapi ada la betol2 setia ngan saya..

macam nilah, kalau saudara jumpa orang2 yang rasanye boleh dijadikan kawan, test dia dlu..ye la..tengokla kalau dia dtg masa kte ssh,maknanye,dia kawan sejati..kalau tak, faham2 sendiri je la saudara...

sekian sahaja ceramah saya pada hari ini..terima kasih..

fakhrie said...

huhuhu tharu nme aku ade,tp eja slh,cmnie ke kwn..hahaha