Sunday, December 28, 2008

SALAH

Salah. Semua orang ada buat salah. Tade siapa la hebat sangat sampai x pernah buat salah. Kan?
Aku memang banyak buat salah kat mak bapak aku, Iza, rakan2 dan orang2 yang pernah aku kenal. Tapi. Manusia memang susah nak paham kenapa dan mengapa kita (ter)buat salah pada mereka even kita dah mintak maaf. mesti kena cubit/marah jugak lah..kan?
Haihh..sebagai manusia yang x sempurna, aku memang penah(banyak) wat salah ngan mak bapak aku. Jujur cakap, memang x terkira. Yang dorang tahu banyak. Yang dorang xtahu lagi banyak..Aku memang penah tipu mak bapak aku. Macam2 lah aku tipu. dari x mengaku siapa yang amek duit mak aku sebab nak buat beli aiskrim hingga la tarikh keluar result pon aku tipu..tapi macam aku cakap tadi,mereka xpaham. aku amek duit mak aku sebab aku xmahu dengar celoteh/bebelan/ceramahan mak aku bila aku mintak duit. pasal result lak,aku lambat beritahu sebab aku tengah fikir ape cara yang paling sesuai nak beritahu mereka. sudah.
Pada Iza, aku memang banyak buat salah pada dia. maaf2. sudah.
Sepanjang 20 tahun aku bernafas(wangi) di bumi ini, aku memang ramai rakan. bukan setakat teman 20, tapi lebih lagi. Pada rakan lah aku banyak buat salah,dan dengan mereka jugak lah aku join dorang buat salah. Pada sesiapa yang aku buat korang terasa,aku mintak maaf. maybe aku xsengaja, atau memang aku sengaja nak buat..padan muke! Tapi, aku pon selalu terasa ngan korang..bak kata roomate aku dulu,hati aku ibarat agar2..lembut dan mudah terkoyak..cm setan punye perumpamaan..tapi selalu kalau aku terasa yang kes nya ringan2, aku let go je..sebab buat serabut kepala je nak fikir.. and bagi aku, aku kawan pada orang yang nak berkawan dengan aku je. xperlu la terhegeh2. kalau betul kau kawan aku, kau akan atleast datang bertanya kenapa kalau aku sepi membisu(bohlayan).
*aku end if member buat tahi*
SORRY~ untuk semua kesilapan ku

2 comments:

iza zawani said...

tiada maaf bg mu..
sape yg cubit kamu?

Wanturd™ said...

tataw la bdak gemok mane yg cubit..